Nya saker till C.

Postat:  2012-04-08 - 17:09:51 © ..


Hejsan
I morse stack vi till city gross, kollade på röda ridbyxor, men ångra mig snabbt... behöver ju egentligen inga, får köpa det sen!
Men köpte lite saker till C i stället (kommer bilder nedan) 1 grimma, 1 schabrak, 1 jätte mjuk borste, longeringsspö, 1 ryktsten för att få bort all päls som hon fäller och b-vitamin (bra nu när hon fäller) för hon mår sjukt dåligt över det, och RASAR ner i vikt...  hon har blivit jätte small, innan när vi nästan precis hade köpt henne och skulle köpa en sadelgjord så fick jag INTE runt den, men nu får jag runt det hur lätt som helst ;o och jag kan även spänna sadelgjorden jätte mycket, på ena sidan sitter den i typ 5:te hålet och andra fjärde och innan satt det i 2:dra hållet på ena sidan och 3:dje på andra... helt sjukt!
Men hon får 10 kg hö om dan, och 3-4 kg mat tror jag? eftersom inte jag ger henne så är jag inte säker!
Nu har hon även fått börja beta lite (för mig) bara för hon är så gräs galen och hon går ju inte så mycket heller. Sen läste mamma om varför hon gick ner i vikt och det kunde va för att hon fällde och mådde dåligt över det så hon behövde b-vitamin så det köpte mammi i dag :)
Sen efter det stack vi ner till stallet, longera C men hon var lite dum! Stegra MOT mig och sparka mot mig -.- och jag ville ju likson inte vara så jätte dum mot henne och där va 2 tjejer som satt och glodde och då blev man lite osäker, så vi gick upp till stallet sen longera Lina henne lite på ängen... först bara backa hon men Lina smällde till henne några gånger sen gav on sig och gick framåt! Imorgon ska vi longera henne i gen, först Lina lite sen jag efter :))
Men nu ska ni få bilderna på sakerna! Kram ♥




¨

De nya sakerna, röd outfit blev det i dag ;)

Hon tror hon kan buga ;) fast det ska vi lära henne sen på kommando :D
      Kategori: Allmänt
      1 kommentarer



Kommentarer
Jeantte

Bra med B-vit, men du behöver kanske avmaska, unghästar behöver det mer än gamla. Man kan ta träckprov och så får du reda på vad du ska ge för avmaskning. Jag tog det på alla mina förra året och det blev bra. Annars kolla analysen på höt, för förra året var ett dåligt höår. Många måste fodra extra. Hoppas hon tar sig i vikt.

PS du efterlyste ju kommentarer så här kom en. Hade lite tid över och hamnade vid datan. Hälsa alla

2012-04-08 - 17:57:35

Ditt namn:

Din meljadress: (Visas bara för mig)

Din hemsideadress/bloggadress:


Skriv din kommentar här:


Trackback


Här kan du skriva en liten presentation om dig själv!



 Allmänt

 Namn på kategorin
 Namn på kategorin

 Fotografi

 Namn på kategorin
 Namn på kategorin
 Namn på kategorin

2012

  Januari | Februari | Mars
 April | Maj | Juni | Juli | Augusti
  September | Oktober | November | December




 Viktoria Kjellin